News — mainstream RSS



Mainstream versus niche - szemben a tömeggel

Mi számít mainstreamnek? Mi a niche? Az esetek többségében a vásárlók nem tudják a különbséget. A mainstream = általános, gyakori tömegterméket jellemez. Nagy volumenű (mass market), számokban kifejezve egy hatalmas piacot, tömegízlést szolgál ki. A RayBan-től elkezdve a Persolon át a Diorig minden mainstream, amit azok a konszernek gyártatnak, akik épp rendelkeznek a brand trademark jogaival. Ilyen az a három monopolhelyzetű hatalmas cég: a Safilo Group, Luxottica és a Marcolin S.p.A., akiket úgy hívnak az üzletben, hogy a "big three", azaz a nagy hármas.Szerepük és befolyásuk meghatározó az egész világon. Ők a tömegluxust (Michael Kors, Marc Jacobs, Tom Ford, Chanel, Dolce Gabbana, stb.) szolgálják ki. A masszívan elterjedt divattermékek legfőbb tulajdonsága, hogy mindenki ugyanazt a modellt akarja és meg is fogja...

Folytatás